Pages

Wednesday 11 July 2012

journey to JOHORE

salam sume..

Lame dah rasenyer tak update blog..bersawang dah blog ni rasenyer..weekend last time i went to johore...nawaitu sebenar nak gi wedding member baik kat Felda Inas, muhaini..Alang-alang dah sampai Johor..gi la merewang-rewang dengan member mase U dulu..zila,jijah dan adak..

lepas balik kje kerja teros rushing pergi Terminal 1 untuk tengok tiket bas ke Johor..nasib ade bus untuk naik malam ni..tiket pukul 9.30 pm, naik super nice VIP seat..lepas beli tiket rushing balik rumah plak...sampai rumah dalam pukul 7.30 pm..nak balut hadiah muai lagi...memang sangat kelam kabut..nasib baju da pack..he3..macam banyak je baju..

hadiah untuk muai...can u imagine how i brought this hadiah naik bus...wa3..dah la besar :)
lepas selesai isyak ayah hantar pergi terminal 1, sampai terminal 1 dalam pukul 9.10pm..banyak lagi masa, so..lepak je la kat terminal tu, sempat la borak-borak dengan orang yang tunggu bas tu..bas die delay dari pkl 8.30 ke 10.30 pm, sebab bas rosak. sian die..bas aku delay dalam 10mins jer..nasib tak lame :) ni la sistem bas yang tak punctual..huh

kondisi di terminal 1 dikala malam hari..ramai orang nak balik kampung :)


Dalam bas, dari naik bas sampai ke perhentian R&R aku asek tidur jer..memang seat selesa la..pastu tak sejuk sangat.memang best la nak tidur..sampai R&R cari toilet la..ape lagi..pastu lapar..beli la wafer coklat n peanut :) nyumm

R&R Yong Peng..
Sampai Larkin dalam pukul 2am la..aku terlelap, tak sedar diri..terjage je dah kuar highway, orang sebelah aku pon dah turun kat stesen skudai..dasat betol aku membute :) pastu call sazila untuk jemput aku kat larkin. sementare tunggu die datang aku lepak KFC 24hrs..tempat yang selamat dikala pukul 2am :0 tapi seem ramai orang tengah-tengah pagi bute ni.

saje letak picture senget ni :) waiting sazila kat KFC 

sampai rumah sazila tak terus tidur..kiteorang berborak sampai pukul 4am kot..banyak cerita dibualkan..al maklumla..lame tak jumpe :)
Esoknye kami pergi ke rumah Muai untuk pergi wedding die..even malam tu baru start majlis.kami datang awal sket..selamat pengantin  baru muai :)

Ni posing maut khas untuk pengantin...wakakaka

kawan ku dah kawen..then...my turn???he3

senyuman bakal pengantin :)

my friends with my friend :)

me and muhaini :)

kami..nice pelamin :)

sayu je bile tengok muai dah kaweng

momel...anak buah muai :)

mate cepet versus mate boolat...

After lepak lame kat rumah muai, kami pun menuju ke Johor premium Outlet atau lebih dikenali JPO..seriously, im very disappointed. supposedly, aku dah budget nak grab baju dan kasut kaler kuning, tapi hampa..design sume tak cantik..kechiwa gile..takpe la..atleast aku pernah jejak tempat ni..layan je la few pic sempat ambil :)

rindu nak makan KAMPACHI lagi...

Segan nak masuk boutique Burberry sebab macam takde orang..he3

bergambar jela...soon will go there 

Adidas Outlet

Overall JPO

JPO yang mengecewakan 
Lepas kecewa dengan JPO kami pergi makan ikan bakar pulak..nasib tak kecewa..layan jela..dinner aku sebelum kembali ke seremban..sekejap jer mase berlalu..aku hanye 10jam je di JOHOR..gara-gara ade hal dekat kuantan la ni..hu3

sementara tunggu adak and zila order makan

tunggu makanan...lapaq ni

Kerang rebus yang menyelerakan..nyumm

khusyuk menggaul-gaul tomyam tu jij

sazila muke kenyang..hu3

almost done our pembuka selera :) otak-otak dan kerang rebus

wah..menu utama da sampai..ikan bakar :) 

 Lepas kenyang..hantar aku pergi busstand Larkin..aku depart pukul 8.30pm..will miss you friends..next time korang turun seremban aku entertain korang plak..

kami plan nak cuti-cuti malaysia naik KIA FORTE...siapakan gerangan kepunyaan kia forte???he3..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...