Pages

Monday 5 March 2012

hari Isnin yang penuh dugaan [kereta honda ku rosak]

Memang menyedihkan hari Isnin aku minggu ni..harap2 hari selasa will be lucky for me...hu3..al kisah..excited la nak pergi kerja awal2 pagi..dalam 1 km keluar dari rumah suddenly kereta mati engine..hangen je..dah la auto..kereta auto kalau dah mati engine satu benda pon tak boleh buat..rasa bateri weak..sedey2..call ayah aku tengok ape yang patut..sebab ayah aku hantar ibu aku pergi sekolah..so..terpaksa tunggu dalam 1 jam..wah...seriously...perasaan bercampur baur..kechiwa..sedih..hangen..malo..tebal..stress...chewah...dahla banyak kerengga..euwwww

mase menunggu tu ramai la orang berhenti tanye, macam iklan rexona tu..yang nk tolong pon ade..malu je..polis pun berhenti...wa3..my 1st experience..ottoke..layan je la..rakyat malaysia kan perihatin..setibanya ayah aku ditempat kejadian, dia cas bateri pakai jumbo cable tu (aku tengok jela,xmampo wat pape)..still tak jalan..bateri kong upenyer ingat weak..ayah aku gi la kedai beli bateri..tgu lagi..around pukul 10 baru sampai ke tempat keje , tu pon pakai kete ayah aku..total kos repair + bateri baru..almost RM500 la...kopak this month...nasib da join biz ni...ade la side income..alhamdulillah..Allah swt permudahkan rezekiku...

Pastu kene OT plak...replacement 2jam masuk lambat..dala ari isnin xde sape nk OT..ak bersedirian...dah lame gile xOT...ase pelik bile aku OT...kui3..aku snap picture untuk evidence nak bagi kat HR..HR tu kan macam2 skrg ni...pening aku..pape pon layan je la...kete aku rosak ni :(

kereta broke down...sabar..sabar..park senget plak tu

diriku hanye mampu memerhati jer :)


nampak x kerengga yg banyak..sape xnampak......



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...