Pages

Sunday 18 March 2012

JAPAN holiday or work??

Tajuk entry tak boleh blah...ofcouse lah aku pergi Japan hari tu purpose kerja, aku kan pekerja cemerlang..kui3..last year in November aku pergi Jpan atas urusan training untuk Project matter la. Actually tak perlu pergi pon tak pe, sebab orang internal pun boleh train aku. Tapi disebabkan Encik Noufari hussoien..saya merasa la pergi negara orang, thanks Encik Safari (opss).
Masa aku pergi Japan tu season nak masuk winter, sejuk juga la. especially mase pagi dan malam, aku sangat tak tahan dengan angin kesejukan Japan. Aku di Japan about a week juga la.Training dari Isnin sampai Jumaat. Boring gile kot.Malam hari baru boleh pergi jalan2..

Tapi seriously, mase di Japan, 3hari aku puasa nasi. Nasi dalam JApan Gohan kot..ade la belajar sikit2 bahasa Nihon ni.the 3rd day memang da lapar nasi.aku ajak la kawan baru aku Koizumi san makan nasi kat luar after working hour. memang layan la..tapi tahu aku memang tak makan. tapi ak adore die punye puding caramel. sangat2 sedap delicious like PBlicous. Memang layan la.

vending machine die memang banyak flavor yang sedap2..cup kecil 100yen, cup besar 250yen..saya suka hot banana coklat diminum dikala sejuk.koizumi san treat me..yeay

ni lunch aku mase aku tiba di Japan. Saiga san belanja.Macam2 ade dalam sati dish..ade mee udon,tempura..nampak tak puding caramel dalam cup hitam tu?tula my favorite kat Japan

Ni 3rd day punye dinner.Kozuimi belanje lagi.dorang memang suke belanje orang.ki2.macam biase aku ambil nasi dengan tempura. Puding caramel mesti ade.

saya dan kozuimi san dan our dinner..sangat happy

ni lunch aku mase on the way pergi Nagano,macam biasa la, tempura pilihan aku.ni pakai duit sendiri. xde orang belanje.ki3

ni last day saya dan ade buat makan2la sket..kami makan shushi.saya makan sikit la..sebab saya memilih sikit.makan sushi vegi jer..kat kedai ni sushi die kira murah la..kalau tak silap saya 10 plate 100yen kot..ke 100 plate 100yen..either 1 la

the other table-Saiga san,maruyama san and my Fujuki san

Aku takde jalan2 sangat pon mase 1st time kat Japan, sebab maybe pergi dengan orang yang xfamiliar dengan Japan ditambah lagi tak tahu cakap Japan plus tempat training kat jerok kampung.hu3.
tapi hari khamis tu ade la pergi jalan2. Pergi Nagano.mountain area.memang sejuk.xsilap aku temperature die 5degree gak la..nasib baju aku berlapis2.aku jenis tak tahan sejuk. Mari layan picture jalan2 saya yang tak berapa best tu;

Tokyo from car view

Nissan autoshow~dream car Nissan Skyline.in Japan only 4M yen..about RM40K something la..kalau masuk malaysia..ofcoz more than RM500K..i guess la

wif Fujuki san..i like him..very kind man. beside me..Saiga san. eating ice cream while look sea view.

orang main layang2..sangat manarik..sekarang ni afternoon tapi still sejuk..

di tengah2 kampung di Ishehara, tempat aku traning.jalan2 dimalam hari cari omiyage(souvenir)

view from my hotel

restaurant untuk family.tak ingat name die ape.posing jap

pagi ni nak pergi Nagano.Fujiki san jemput bawak juice for me.that why i saih he verrryyy nice and kind even he can't speak english..we communicate using electronic dictionary  ..how funny but good experience.
juice given by Fujiki san..so hot..best letak kat muke yang sejuk

Me with 2 orang jejaka tampan di Japan..Chewah..Maruyama san dan yamamoto san(tak sure betol ke tak spelling name dorang)

tak igat name lake ni tapi quite besar jugak la..samui(sejuk) dan cantik

lunch time with them..posing dulu

kat belakang tu banyak mountain disekeliling ku...time musim sejuk ni..sume daun2 bertukar kaler merah dan kuning..sangat cantik

posing dikala sejuk..tak tahan..memang sangat sejuk

2 crazy man in front of 7e

gunung Fuji..korang mesti familiar..quite famous in Japan

Ichikoh i-Wing..training place

dah nak balik di Narita airport..sayonara Japan.. i will come again for sure.

Japan i will visit you again on this coming 20/3/2012...saya akan pastikan this time saya pergi di tempat2 menarik..yaho........nanti aku update lagi yer my next trip to Japan.




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...